Skip to content
  • Fotogalerie
  • Československý vlčák
Roccův e-ekoutek

Roccův e-ekoutek

archivní web o dění kolem československých vlčáků

Svod a bonitace ČSV 14.10.2007 Strahov

Posted on 25. 10. 2007 By evarocco

Druhou neděli v říjnu mám již minimálně 20 let rezervovanou pro Velkou Pardubickou. Neprozíravost výboru české pobočky v organizaci a sladění akcí s ohledem na okolní svět mi trochu křížilo plány. Vynechat Pardubickou a podívat se na záznam ? Neexistuje. Vynechat bonitaci a nevidět tu show, parodie, komedie a tragédie na vlastní bulvy ? Od jara roku 2001 také nelze… Zvítězil kompromis a zvládla jsem oboje.


Mrazivé ráno mne moc nepotěšilo a ještě chvíli jsem váhala, jestli mi bonitace stojí za to. Naštěstí Strahov je na protějším kopci, takže je to otázkou 10 minutového přesunu. Na strahovském cvičáku jsem nebyla minimálně 9 let, kdy jsem tam chodila na bonitace NO. Pěkný cvičák s hezkou klubovnou, příjemně vyhřátou, což bylo třeba. Kantýna s ochotnou obsluhou, lidovými cenami a vdolečky, na které některé osoby nedokázaly zapomenout ani po letech, byla při porovnání s mou poslední ČSV akcí v Jevišovicích (výstava) balzám pro žaludek a nervy.

Jako rozhodčí byla do bonitační komise delegována Anička Šimáčková. Bývalá dlouholetá členka KCHČSV – dnes raději mimo tento Klub. Kdo byl oficiálně dalšími členy komise či komisí nedokáži říci ( a je to celkem fuk), pobíhalo tam několik členek a „čekatelek“ CHK včetně té „hlavní“ a nemůžu opomenout nezdolného pana Hartla.

Nad logikou prostorové organizace akce jsem nepřemýšlela do té doby, než pí. Matušincová mně a Monice skrze Václava Zeiska Smiley „řekla“ Smiley, že máme být za plotem. Pro ty, co tam nebyli, popíši prostorovou situaci Smiley. Cvičák a rozměrech „by voko“ 200 x 50 metrů. Prostor pro výcvik je oddělen od prostoru odkládaček a posezení před klubovnou plotem. Posezení před klubovnou je stíněno kaštany – dobré v létě, ne moc dobré, když ve stínu mrzne….I základní mozkový ganglion velí – přesun na sluníčko. Logika pořadatelů velí, ohraničit prostor pro posuzování páskou, což nebylo. Takže plac (185×45) , kde svítilo sluníčko, okupovala bonitační komise a přístup diváků byl zakázán Smiley.
V Hostivicích byla komise a posuzovaná zvířata od diváků max. 3m. Teď je nejraději co nejdále….Důvody ? Asi aby nikdo neslyšel, co tam řeší a neviděl zblízka, jak se měří. Volám 3x fuj – hanba, hanba, hanba Smiley.

articles:  mereni.jpg

Zvířata měřilo v průběhu bonitace počítám tak minimálně 6 !!! lidí, oko zootechnika leckdy nad technikou plakalo a výsledky měření mají samozřejmě vysoce průkaznou hodnotu (ironie). Ještěže dnes už nehrozí, že by se někdo chtěl nějak blíže o rozměry zajímat. Pro jakýkoliv seriózní výzkum je totiž nejdůležitější korektní soubor dat . Ale to už odbíhám od tématu.

Svoji roli enfant terrible nemíním opustit nikdy, takže mi bylo opět srdečně jedno, kdo stojí v doslechu. Při diskusi o proběhlé bonitaci v Jevišovicích s očitým svědkem této taškařice a v paměti uložené zveřejněné výsledky byla tato diskuse hodně zajímavá. Samozřejmě také o R1 kódech ( o tomto „problému “ plánuji samostatný článek) . Oskar Dóra – rozhodčí bonitace v Jevišovicích stál ob jednoho člověka a musel to slyšet. Trochu jsem čekala, že se ozve, ale nechal to plavat Smiley. On je to totiž spíše problém ČR. Co si píší do kódů v SR a jakou mají tabulku je mi srdečně jedno – pokud to nezasahuje do ČR. Podrobněji někdy jindy.

articles: Pa140283.jpg
Tanec s vlkem?

Svody běžely rychle a celkem bezproblémově. Bonitace také, jen by se zvířata neměl „snažit“ měřit někdo, kdo se okatě bojí. Velmi dobře to vycítí a začnou „trotlit“. Nakonec bylo vše změřeno, zapsáno a chystalo se vyvrcholení – zkouška povah. Bylo vybráno místo až v protilehlém rohu cvičáku. V tu chvíli už jsme přes zákaz Smiley hřáli své kosti na sluníčku – na zakázaném place.
Příprava úvazu vyvolala z našich řad připomínky. Nakonec byly uznány za podnětné Smiley a úvaz byl převázán u kolíku k zemi a ne metr nad zemí. To je problém Roudnice – povaha se testuje na place, ale úvaz je u stromu (nebo čeho) vysoko, takže není v nulovém úhlu a ovlivňuje psa.

Figurant byl spíše figurka Smiley. Malý a nerazantní. Nevěděl, co má dělat a bonitační komise ho „navigovala“ a burcovala k výkonu. Sebevědomá i labilnější zvířata ho vyhodnotila jako celkem neškodného a tak povahy nebyly tak tragické. Tragické bylo ale to, co paní hlavní poradkyně chovu považovala za výsledek testu povahy – všem zvířatům chtěla cpát Og či Oh (aby neměli P3 !!!! kurnikšopa P kód není moc důležitý) . Naštěstí bylo dost protestujících a to, co jí projde na Moravě, v Čechách ne.

articles: brixi.jpg
Brixi z Kamenaček

Zaslechla jsem i něco, že jí tam chybí nějaká povaha definovaná v kódu (cca 20 let žádná nechyběla). A že se to už řeší se Slováky. Souhlasím, chybí kód povahy Ovip…..nebo raději celý kód VIP , pak by se dala zvířata správně identifikovat.A nemusely by se hledat kličky o záchraně genofondu, či jezdit bonitovat na Moravu, kvůli měkčím podmínkám a známostem. Už to opravdu hodně bije do očí !!!!!! Smiley
Na některých psech se hledá každý křivý chlup, ale že ostatní mají kudrnaté celé tělo se nevidí, oni jsou totiž ti správní …Závist, paní Matušincová, je hrozná choroba a měla by jste si dávat pozor na to, co říkáte. Pomlouvat psa, kterého jste neviděla ani na fotce, je opravdu vrchol. Stejně jako „kázat vodu a pít víno“ (až budou všechna štěňata ze všech vrhů prodána, možná konkretizuji, co tím myslím) .

Na Moravě se vesele kryje čuba mezi měřením a zkouškou povahy – protože je přece jasné, že se jí to napíše, ne ? Tak proč čekat třeba pár hodin……
Od moraváků protesty nečekám, jejich důvěřivost a naivita je pověstná. A přece si to nerozhází u vedení, že. Taky potřebují bonitovat. Raději strčí hlavu do písku a nic nevidí a neslyší…….

Lidi proberte se a nebuďte jak tupé ovce. Držet hubu a krok není úplně ideální. Čeho se bojíte ? Koho ? Proč ?

Na schůzi jsem nešla, i když otázky bych měla. Stejně bych se odpovědí od paní hlavní poradkyně nedočkala….. Smiley. Zdála se mi po celém dni psychicky už hodně „mimo“…..

articles:  skupinka_uno.jpg
Ve skupince při zkoušce povahy bylo veselo a nevadila ani jazyková bariéra – Uno z Molu Es

Ještě kdo se mi nejvíc líbil. Ze psů Uno z Molu Es. Nejen proto, že to měl z Dánska na bonitaci nejdál Smiley, ale je to hezký pes se skvělou povahou. Z fen to u mne vyhrála Bellisa z Věrné smečky.

articles: bellisa.jpg
Bellisa z Věrné smečky předvedla komisi, že se zlobit taky umí

Do startu VP zbývalo tak 40 minut a bylo načase vyrazit a v klidu si ten svátek užít. Velká je prostě Velká a jen jednou za rok.

PS. Daniela Čílová se pilně zdokonaluje ve fotografování a identifikování Smiley – mrkněte se na její trefně komentovanou fotoreportáž.

Komentáře

Rocco , 25. říjen 2007 04:41
kosa (Míša S., 16. 10. 2007 14:57)

Zima ve stínu fakt byla, naštěstí to všechno proběhlo docela rychle – Velkou Pardubickou jsme taky stihli :-). Tím, kdo se bojí psů a „snaží“ se měřit, myslíš pí Matušincovou? Já jsem si říkala, proč si nechce nechat ožužlat ruku od naší čuby… 🙂

Rocco , 25. říjen 2007 04:41
ČSV a „strach“ (Rocco, 16. 10. 2007 18:26)

Správný odhad. Ona paní Matušincová má své hodně negativní zkušenosti, ale právě proto by měla raději nechat měřit jiné. ČSV jsou v tomhle docela citliví. Myslím, že jak k dominantnímu psu, tak k spíše rezervovanému, platí bezprostřední přístup. Já to znám velmi dobře. Rocco je docela drsoň, ale když k němu přijde někdo bez předsudků a neomaleně ho pohladí, je v šoku a nechá si to líbit :), jakmile ale člověk jen mírně couvne, tak už si ho nepohladí.
A při měření je to sebevědomí třeba. Pan Hartl také není pro naprostou většinu psů tím „pravým“ – moc ho neustál ani jinak dobře socializovaný Kuba Dušánek :)))))).
Ale změřeni byli nakonec všichni a nikomu se nemusela bonitace odkládat (aspoň myslím – výsledky neznám), takže to dopadlo OK.

Rocco , 25. říjen 2007 04:42
Krytí v Jevišovicích (Karel, 17. 10. 2007 20:53)

Je to velký omyl,fenka která udajně měla být nakrytá byla odložena chovnost,a proto i krytí na které se chystala,kdyby byla UCHOVNĚNA.Žádné krytí neproběhlo a je škoda že se vyvolává zlá krev za každou cenu.Pokud tomu nevěříte domluvte si s majiteli fenky ultrazvuk za tři týdny a přesvěčte se o své pravdě či lži.Bez důkazů bych radši mlčel.

Rocco , 25. říjen 2007 04:42
Fotky (Daniela, 17. 10. 2007 21:56)

Kdyby někdo věděl jména psů na nepopsaných fotkách, budu ráda a doplním.

Rocco , 25. říjen 2007 04:43
pro Karla (Daniela, 17. 10. 2007 22:01)

Sice mi tato debata příjde absurdní, ale když už jsme u toho – ultrazvuk řeší „problém“ nakrytí? Co kdyby se krýtí nepovedlo, co kdyby byla fena druhý den nakryta sousedovic Alíkem? atd

Rocco , 25. říjen 2007 04:43
pro Danielu (Míša S., 18. 10. 2007 08:57)

Danielo, nějaké obrázky ze svodu by nebyly? 🙂

Rocco , 25. říjen 2007 04:45
Jevišovice (Rocco, 18. 10. 2007 10:03)

Zajímavé, že ale víte o koho jde :0)))), takže na každém šprochu, pravdy trochu. Co je mi po tom, že třeba budou další bezpapíráčci, ale jednání „chovatelů“ je přinejmenším udivující.
BTW Og povaha Vaší čuby Vám přijde v pořádku ? Mně rozhodně ne. Ale chápu to velmi dobře. Výsledkům bonitací (zejména povahám a R1 kódům) se už pouze směji.
A chystaný „brífink“ o chovu – pořádaný Slováky v ČR – velmi funny. Schůzování jim jde, ale ten chov poměrně vázne, takže co chtějí koho „učit“ ? Jak se mrzačí genpool plemene ? Včera jsem přesouvala článek Oliny Jedličkové a 15. letech výročí Moravské pobočky….a lidi se z historie opravdu nepoučí….
http://www.csvlcak.cz/readarticle.php?article_id=12

Rocco , 25. říjen 2007 04:45
Fotky (Rocco, 18. 10. 2007 10:09)

Daniela přijela až ke konci svodů – já něco ze svodu mám (než nás „vyhodili“ :0)))) ). Ale nějak ta zvířátka neumím identifikovat (výsledky totiž stále nejsou). Měli by to být R Litavské kotliny :).

Rocco , 25. říjen 2007 04:46
Re: fotky (Míša S., 18. 10. 2007 10:33)

Jo, tak přesně na ty výsledky (a obrázky) taky čekám :-). My jsme v samém „zápalu boje“ zapomněli fotit… 🙂

Rocco , 25. říjen 2007 04:46
Daniela (Pro Míšu, 18. 10. 2007 11:10)

Jo, bohužel, přijela jsem až na Ayasheey z Revíru vlků. Svody nemám :/

Rocco , 25. říjen 2007 04:46
pro Danielu (Jiřina, 18. 10. 2007 11:35)

Že nemáš svody zrovna nás moc mrzí. My jsme okružní jízdou kolem stadionu přišly o svod „našich“ mrňat 🙂

Rocco , 25. říjen 2007 04:47
krytí v Jevišovicích (Jarka ( www.mayta.info ), 18. 10. 2007 18:17)

Dobrý den,
nevlastním ČSV a Jevišovicích jsem byla jen na kukandě. Pokud se nepletu tak háravá fena byla v Jevišovicích jen jedna, takže i mě neznalé vašich sporů došlo o kterou fenku se jedná. Snad se všem jedná o plemeno ČSV a ne o nějaké žabomyší války, jinak půjde vše od 10 k 5.

Rocco , 25. říjen 2007 04:48
Jevišovice (Rocco, 18. 10. 2007 19:52)

Je to veselé, že k tématu bonitace Strahov se „mluví“ víc o Jevišovicích, ale není se co divit. Ano, všem by nám mělo jít o ČSV. Všem o ně i jde, ale poněkud jinými způsoby, ne vždy úplně férovými. Je mi jedno, kdo se s kým pářil nebo nepářil v Jevišovicích, ale nad „chytrostí“ majitelů dotyčných jedinců mi zůstává rozum stát. Čuba pro krytí potřebuje krycí list. Ten je snad vystaven pouze CHOVNÝM fenám – tzn. po bonitaci a splnění daných podmínek. Krycí list se vystavuje (nevím přesně, řády neznám a nechovám) 2 měsíce před OČEKÁVANÝM háráním. Pokud někdo nestihne čubu zbonitovat, musí si počkat (pokud bude dodržovat podmínky KCHČSV, ale vše se dá obejít, jak víme). Pokud mi fena hárá, budu od ní držet psy stranou a nepůjdu zcela veřejně mezi x lidmi se psem zkusit, jestli nakryje !!!!! Asi nenakryl, ale pokud by to „klaplo“ – napsala by se té čubě povaha ? Určitě ano !!!!! A nejlépe Og, Oh nebo Of – aby byla P1 !!!!!!!?????? Vždyť je to směšné. Kdo si kromě bonitační komise myslí, že je čubička soudruha předsedy sangvinik ? Myslíte si, že je to objektivní hodnocení povahy ? A to není první podobný případ, bohužel. Něco tu hodně smrdí….Pokud se budou nad tím vším, co se děje stále jen zavírat oči,kam to dospěje ? Na jedné straně budeme do chovu pouštět psy na několikátý pokus (protože mají vzácnou krev) a na straně druhé se budeme nesmyslně snažit vyřadit psa, který je mnohem „vzácnější“ krve, jen proto, že ho nemá ten správný majitel (chovatel) ? Diskuse s CHK není možná, protože hlavní poradkyně chovu není schopná na odborné věci odpovědět…..Kam to asi může až dojít, pokud se bude jen mlčet ? Diskuse na stránkách Klubu není také možná – tak jak se má člověk ozvat ? 1x za půl roku na schůzi ? Psát stížnosti ? Je mi smutno, kam tento Klub dospěl a jakými způsoby….Přijde Vám všem normální, že odejdou zakládající členové Klubu ? Přijde Vám normální, že se Vám snaží radit v chovu někdo, kdo nemá o genetice ani páru ? Někdo, kdo povyšuje osobní zájmy nad zájmy plemene ? I to je jeden z důvodů, proč jsou tyhle stránky – mně to totiž jedno není !!!! Já za tím žádný osobní zájem nemám – mám jen nechovného psa a chovat ČSV neplánuji.Nelíbí se mi směr, jakým se jde. Co se dříve kritizovalo – děje se dál a ještě v horší podobě….

Rocco , 25. říjen 2007 04:49
reakce PŘEDSEDY KCHČSV 🙂 (Rocco, 18. 10. 2007 19:58)

Když jsem dopsala komentář – přišel mi email od pana ing. Skoupého – dávám k dispozici všem (snad se to sem vejde) – reakci okomentuji vzápětí.
Email:

Vážená paní inženýrko,
právě mi volala Marie Bulíková, majitelka Bena z Chrlických plání, že na těchto Vašich stránkách je reakce pod jménem Karel a že Vaše odpověď evidentně směřuje na mě. Vaše stránky jsem navštívil nyní poprvé, což si snadno můžete ověřit podle IP adresy, a to pouze za účelem napsání tohoto e-mailu. Pokud reagoval někdo pod jménem Karel, nebyl jsem to já. Nejsem jediný Karel na světě a ani v klubu. Co se týká mojí feny Darii z Údolí ticha (o Vašem dotazu na ni mi také řekla Marie B.), myslím si že na povahu Og má. Pokazil jsem u ní socializaci, čehož jsem si vědom, ale po malých krocích na jejím sebevědomí pracuji a dnes už má problém pouze v situacích, kde je příliš \\\“husto\\\“ (zajímavé ale je, že se to netýká třeba MHD nebo pohybu po městě). Hrdinka z ní už nikdy asi nebude, zůstane prostě \\\“méně odvážná\\\“. Můžete se informovat od lidí, kteří na bonitaci v Jevišovicích byli – Daria se nechala změřit bez nejmenších problémů, při testu povahy před figurantem neuhnula, ale ani se aktivně nebránila. Reakce na střelbu žádná. Navíc absolvovala útok, kdy jsem byl v úkrytu, dvakrát po sobě – při prvním totiž došly náboje, proto byl na jevišovické \\\“měkké\\\“ bonitaci celý útok zopakován (na rozdíl od \\\“tvrdé\\\“ české bonitace, kde bylo ve stejné situaci – došlé náboje – s velkým odstupem od útoku pouze vystřeleno).
A pokud se divíte, že je každému jasné, o kterou fenu šlo ohledně plánovaného krytí – v Jevišovicích byla háravka pouze jedna. Měl ji krýt pes předsedkyně moravské pobočky, přesto se jí bonitace zadarmo nedala a byla jí odložena. Měla by jste si příště ověřit, co Vám donáší Vaši informátoři. Ale pravdivě informovat asi není účel, který sledujete.
S pozdravem
Karel Skoupý
P.S.: Klidně můžete obsah tohoto e-mailu jako celku (ne však jeho částí vytržených z kontextu) použít kdekoliv a kdekoliv podle svého uvážení.
Rocco , 25. říjen 2007 04:50
reakce (Rocco, 18. 10. 2007 20:27)

Dobrá, jediný Karel v Klubu nejste, znám jich opravdu vícero. Reakce byla opravdu psaná na Vás. Ale to je jedno. Že jste navštívil tyto stránky poprvé, Vám bude věřit možná Vaše babička, ale já rozhodně ne :0)))))IP adresa pro mne neznamená nic, jen pár číslic.Já používám minimálně 3 různé.
Vaše odpověď ohledně povahy Vaší feny mne jen utvrdila v tom, že nevíte co je sangvinik. Já za sangvinického psa nepovažuji zvíře, které se ve výstavním kruhu plazí a neudělá pomalu normální krok, rozhodčí ji pozoruje z dostatečné vzdálenosti, aby ji nerozhodil ještě víc. To pro mne není sangvinik ! Vaší čubu jsem na výstavě fotila, ale pouze hlavu, protože nejsem PH, abych prezentovala hezké zvíře v poněkud nedůstojné pozici. Ač jsem se ji snažila vyfotit v postoji – nepovedlo se a je mi záhadou, jak ji mohl rozhodčí posoudit. Pro mne tato čuba sangvinik rozhodně není. Na bonitaci této čuby jsem se speciálně „informovala“ a získala jsem poněkud jiný pohled. Co se týká střelby – reakce na střelbu by se měla „zkoumat“ právě v klidu zvířete, nikoliv při „útoku“ či ihned po něm. Opakování „kolíku“ na Moravě bylo tedy spíše chybou než přínosem :0)))). Nicméně střelba nemá s hodnocením povahy nic společného – právě proto jsme prosadili do kódu kód S.Pokud stále věříte, že je Vaše čuba sangvinik, tak mají ČSV bomba povahy :))))).Věřím, že kolík ustála, to není takový problém, ale Og rozhodně není.
K onomu krytí – Vám přijde normální, že se jde veřejně „krýt“ nezbonitovaná čuba ? Jsem přesvědčena, že pokud by se to povedlo – napsala by se jí i povaha.Pokud si chtěli něco „zkoušet“ , i když mi uniká smysl, měli zvolit jiné místo.

PS. S někým si mne pletete neb já informace z kontextu „nevytrhávám“. Mistr demagogie je někdo zcela jiný. Tato rekce Vám bude poslána i na email, aby jste již nemusel navštívit tyto stránky :0)))))))))))))
S pozdravem Eva Špreňarová

Rocco , 25. říjen 2007 04:50
Utřídit si pojmy – pro Karla (Monika II. :0), 19. 10. 2007 00:58)

Myslím, že je již naprosto zbytečné dohadovat se, jestli byl kód vaší feně zadán správně či ne. Byl již zadán a pochybuji, že jste ochoten nechat ji přebonitovat, předpokládám, že jste spokojen.
Vadí mi jen ten diletantismus a alibismus. Sangvinik i když méně odvážný – g – reaguje v cizím prostředí vyrovnaně, sebevědomě a cizí lidi nevnímá či se s nimi bez problémů kontaktuje. Při náznaku útoku je jeho reakce méně přesvědčivá, než u klasického – F – podráždění a útlum jsou vyrovnané a pokud se cizí osoba začně chovat opět přátelsky, buď ji beze strachu ignoruje a nebo ji s nadšením vítá. Je to nervový typ silný a jen tak něco ho nerozhází.
A nervovým typem se pes rodí a sebelepší socializace vrozené vzorce chování nezmění. Jsem o tom po téměř 30 letech pejskařiny přesvědčena. Z toho těch 20 letech dobře věnuji – wolfdogům – :0)
V tom kdy se při bonitaci střílí máte také chaoz, Vážený předsedo, ono má všechno své důvody, ale Eva už to napsala.
O naprosto chaoticky označovaných konstitučních typech v ČR, toho bylo napsáno taky dost. Buď změňte tabulku a nebo bude stačit utřídit si dojmy s pojmy, než dojde k úplné degradaci významu bonitačního kódu. Beztak s nástupem „slovenských bonitací“ je naprosto nezbytné vidět zvířata na vlastní oči. R1 mají totiž zvířata, konstitučně spíše hrubá, než suchá a to je setsakra velký problem. Udělejte si pořádek, předsedo, prosím :0)
Rocco , 25. říjen 2007 04:51
Monice (Rocco, 19. 10. 2007 09:42)

No, nevím, jestli si to pan Karel přečte – on sem totiž vůbec nechodí :0)))))))).

Rocco , 25. říjen 2007 04:51
výsledky Strahov (Míša S., 19. 10. 2007 14:05)

Ti nás ale s těmi výsledky napínají…

Rocco , 25. říjen 2007 04:52
přečte si to? (Monika II. :0), 19. 10. 2007 17:52)

… když ne Karel, tak určitě Marie Bulíková, (předsedkyně moravské pobočky) a ta to Karlovi, zavolá :0)

Rocco , 25. říjen 2007 04:52
Výsledky (Rocco, 21. 10. 2007 18:30)

Tak výsledky jsou opravdu SMĚŠNÉ – KDO VYMÝŠLEL KÓDY ČI KDO KDY ZMĚNIL BONITAČNÍ TABULKU ?????? POKUD MÁ JEDEN PES TĚŽKOU HLAVU A DRUHÝ JE JAKO BERNARDÝN KŘÍŽENÝ SE ŠARPEJEM A NEMÁ TĚŽKOU HLAVU a vrásky? BONITACE JSOU SMĚŠNÉ – VYMĚŇTE už konečně HLAVNÍ PORADKYNI, KTERÁ NIKDY NEBYLA SCHOPNA UDĚLAT ZKOUŠKY NA ROZHODČÍ A TEĎ VYMÝŠLÍ KRAVINY DO KÓDŮ. R1 SE PÍŠE AUTOMATICKY, PROTOŽE PROTI TOMU PROTESTUJEME – I KDYŽ TYTO STRÁNKY NIKDO NEČTE :0)))))). LIDI PROBUĎTE SE A NĚCO UDĚLEJTe – nechcete přeci, aby český chov ČSV dospěl tam, kam slovenský…..Pokud ho nadále bude řídit někdo, kdo ví o anatomii, exteriéru, genetice, zoohygieně, konstitučních typech, povaze a výcviku velký kulový – kam to dospěje ? Už chápu, proč výsledky trvaly tak dlouho – museli se řádně „upravit“ – nezbývá, než vidět psy na vlastní oči neboť bonitační kódy neodpovídají skutečnosti (svody neberu v úvahu).

Rocco , 25. říjen 2007 04:53
Já sice nejsem odborník, genetice (Jiřina, 22. 10. 2007 08:20)

nerozumím, i když z ní mám maturitu, ale ty kódy mi taky připadají zvláštní. Hlavně si asi špatně představuji suchý typ. Včetně udělování kódů P,E.
Světlé oko je chybou?
( taky neumím pořádně psát komentář, vždy zmáčknu entr dřív, než byh měla.:-0

Rocco , 25. říjen 2007 04:54
Tady nejde ani tak o genetiku (Rocco, 22. 10. 2007 10:07)

ale čistě o prostou neznalost a diletatismus. Kódy diktovala pani hl. poradkyně…….veselé, že suchý pes má těžkou hlavu a otevřený koutek :))))) nebo spíš smutná neznalost.
Mám připraveno několik dotazů na paní hlavní poradkyni, které dnes sepíšu a pošlu jí to. Nechám ji lhůtu 30 dní na odpovědi (přesně dle správního řádu úřadů :))))) ). Na přímý dotaz není schopna odpovědět – písemně, jak sama řekla, to snad zvládne – jsem velmi zvědavá na odpovědi již teď. Pokud se mi odpovědí nedostane budou z toho vyvozeny důsledky :))))).
Přesun stránek na jiný server a systém pokračuje snadněji než jsem čekala, takže už brzo to bude trochu jiné 🙂 – testovací provoz pro „vyvolené“ (abych vychytala poslední mušky) předpokládám do konce týdne.

Rocco , 25. říjen 2007 04:55
Teď koukám znova na výsledky (Rocco, 22. 10. 2007 10:25)

a jsou tam opravdu nesrovnalosti. R2 typ (pokud by to opravdu byl R2) měl být minimálně P5, v kódu mu minimálně chybí D5, ale to je věc názoru. Za D1 (vrásky) se nesnižuje P, takže Akym Agarův les by měl být P1. K indexům a netypickým pohybům :)))))))) se raději nebudu vyjadřovat. Indexy a jejich „šlechtění“ bude jeden z mých dotazů. Suché typy s otevřenými koutky jsou asi jen možné zcela nově u ČSV – asi máme jiné normy než obecně v zootechnice platí už řádku let …… :))))) Opravdu nevím, zda se smát, či plakat. Směji se a mám o další důvod víc jezdit na bonitace, protože já viděla jiná zvířata, než se podle R1 kódů a poznámek předvedla.

si můžete přečíst tady [url]http://zmolu.vlcak.cz/cs/csv/bonitace_strahov.aspx [/url]
Rocco , 25. říjen 2007 04:56
Výběr krycího psa (Daniela, 22. 10. 2007 18:01)

Vím, že si tímto příspěvkem u hlavní poradkyně chovu do budoucna velmi uškodím, ale nedá mi nereagovat. Otcem „U“ z Molu je italský pes Oliver Passo del Lupo, pes pro mě skutečně krásný. Proto jsem si ho také vybrala, jako jednoho z možných pro krytí mojí Tajgy. Tento pes mi nebyl paní Matušincovou schválen. Nijak zvlášť jsem neprotestovala a vybrala psy jiné. Ke krytí jsem nakonec použila moc pěkného a povahově příjemného Carra Malý Bysterec, ten mi byl bez problémů „přiklepnut“. Byla jsem za tuto možnost ráda.Později jsem ale zjistlila, že tímto psem a jeho synem bylo letos napodzim nakryto více fen(konkrétně ještě další tři) Pochopitelně ani tento fakt není na závadu, protože budoucnost a „kariéra“ potomků z těchto spojení je hudba budoucnosti…jedno mě však velmi mrzí: Mohla jsem krytím italského Olivera českému chovu nabídnout alespoň částečně odlišnou krev, minimálně pro tuto sezonu.
V budoucnu budu o krytí italskými psy více bojovat.

Rocco , 25. říjen 2007 04:57
Uděluji Srdcerváči medaili za odvahu 🙂 (Rocco, 22. 10. 2007 19:13)

Neboj, on to tu nikdo nečte :))))) – jen průměrně asi 60 lidí denně.
I to, co jsi popsala je jedna z mých otázek na paní hlavní poradkyni. Ještě štěstí, že jedna čuba ČSV k Carrovi dojet „nestihla“ 🙂 .
Paní hlavní poradkyně rozmlouvala krytí Oliverem i Karlovi Hladíkovi a její argumenty směřovaly na exteriér Olivera – nejúžasnější na tom je to, že paní Matušincová Olivera nikdy neviděla….a asi ani Karlovu Isa Bellu :))), přesto „velmi fundovaně“ radila.
Lituji začínající chovatele, kteří nemají přehled a jsou odkázáni na nynější hlavní poradkyni a její pochybné teorie a zášti.

Rocco , 25. říjen 2007 04:57
nestihla a mela „stesti“ (dragosani, 23. 10. 2007 06:51)

a jak na to koukam, tak jsem rad, ze nese 100% novou, nepribuznou krev. :!)

Rocco , 25. říjen 2007 05:03
pro dragosani (Daniela, 23. 10. 2007 07:25)

Kdo? Mám si odpovědět?
(po odpovědi) – Je nám to v reálu k něčemu?

Rocco , 25. říjen 2007 05:04
„nám“ (dragosani, 23. 10. 2007 08:51)

chleba levnejsi nebude a o pivu nemluve, popel sypu na zahradku, na hlavu uz ne…..
Volny pich je vysvobozeni z tohohle kruhu, souhlasim s Tebou, ze urcite v jinem pojeti nez Rasty&Xan :!)

Rocco , 25. říjen 2007 05:04
re nám (Daniela, 23. 10. 2007 09:32)

Ave Mutara!? Tedy. Ne?

Rocco , 25. říjen 2007 05:04
Ave (dragosani, 23. 10. 2007 09:46)

Ave :!)

Rocco , 25. říjen 2007 05:05
„S“ (Míša S., 23. 10. 2007 13:46)

Pro nás neznalé – co znamená „S“ v bonitačním kódu (viz Peggy od Úhoště – S2)? Děkuju.

Rocco , 25. říjen 2007 05:05
Kód S (Rocco, 23. 10. 2007 15:12)

Za kódem S se skrývá reakce na střelbu. Kód S se zadává v ČR od roku 2006 (podzim). Reakce na střelbu neovlivňuje celkové hodnocení zvířete – dříve se psala do poznámky, ale je to poměrně důležitá věc (pro pracovní plemena), tak už se píše do kódu.
S1 – agresivní reakce na střelbu
S2 – útěková reakce na střelbu
S3 – útlum všech reakcí po reakci na střelbu

Rocco , 25. říjen 2007 05:06
Re: Kód S (Míša S., 23. 10. 2007 16:27)

Díky za info.

Rocco , 29. říjen 2007 17:24
[b]Oprava pro Rocco (Mirka – 26. 10. 2007 19:09)[/b]

Nesouhlasim s tim, ze Dana nikdy nevidela Olivera. Nahodou jsem byla na jare na klubovce v Litomericich, kde se vystavoval Oliver ve tride sampionu (spolu s Lupusem Crying Wolf). Na klubovce jsem tez potkala Danu Matusincovou, ktera tam byla minimalne pul dne, ja sama jsem s ni mluvila. Takze predpokladam, ze Dana Olivera tez videla 🙂

Rocco , 29. říjen 2007 17:26
Viděla – neviděla -nevidí ? nepamatuje ?(Rocco – 26. 10. 2007 21:46)

V Litoměřicích jsem taky byla,ale já si teda nepamatuju, že by tam byla přítomna i Dana. Oliver byl ve třídě vítězů (nikoliv šampiónů 🙂 ).
Pokud ho tedy Dana viděla, tak nemá „oko“ na psy – nebo má krátkou paměť. Když ho viděla, tak je to jen přitěžující okolnost :))))), tvrdí, že nemá správný formát :)))))))))). Ona si pamatuje jen co chce a názory mění jako korouhvička, respektive nemá žádný vlastní názor.
Těch psů, co určitě viděla a ona si je „nepamatuje“ či nějak divně, je více. Ještěže nikdy neudělala zkoušky na rozhodčí……
Spíš jde o to, že je nesmyslně zaměřená na východ a na jihu je vše špatně – kulantně řečeno.

Rocco , 29. říjen 2007 17:28
vitezny Oliver (Mirka – 27. 10. 2007 00:45)

Ja jsem koukala i na fotky z Litomeric, na nekolika z nich je v pozadi Dana v rozhovoru myslim s Karlem.
Oliver se tam produciroval dost dlouho na to, aby ho videla. Nejspis se ji proste nelibi, nebo je v tom neco jineho.. no, radsi no comment. 🙂

Rocco , 29. říjen 2007 17:29
Asi tak. (Rocco – 27. 10. 2007 04:06)

🙂 já koukala spíš po psech než lidech

Reportáže

Navigace pro příspěvek

Previous Post: Speciální výstava ČSV Jevišovice 30.9.2007
Next Post: Ovčák vlčák

More Related Articles

Speciální výstava KCHČSV Litoměřice 11.10.2014 Reportáže
MVP Praha 28.4.2007 Reportáže
LVT Jetřichovice 2007 Reportáže
Klubovka 2008 Reportáže
Boleslavská národka aneb čekali jsme, že něco přijde a nepřišlo nic Reportáže
Prague Expo Dog – DUOCACIB Praha Reportáže

Archivy

  • Duben 2026
  • Říjen 2014
  • Červen 2014
  • Květen 2014
  • Duben 2014
  • Červenec 2013
  • Červen 2013
  • Květen 2013
  • Duben 2013
  • Leden 2013
  • Listopad 2012
  • Září 2012
  • Červenec 2012
  • Červen 2012
  • Květen 2012
  • Březen 2012
  • Listopad 2011
  • Červenec 2011
  • Květen 2011
  • Únor 2011
  • Září 2010
  • Srpen 2010
  • Červenec 2010
  • Květen 2010
  • Duben 2010
  • Březen 2010
  • Únor 2010
  • Leden 2010
  • Listopad 2009
  • Říjen 2009
  • Srpen 2009
  • Červenec 2009
  • Červen 2009
  • Květen 2009
  • Duben 2009
  • Únor 2009
  • Leden 2009
  • Listopad 2008
  • Září 2008
  • Červenec 2008
  • Červen 2008
  • Květen 2008
  • Duben 2008
  • Únor 2008
  • Leden 2008
  • Prosinec 2007
  • Listopad 2007
  • Říjen 2007
  • Červenec 2007
  • Červenec 2006
  • Červenec 2001
  • Duben 2001

Rubriky

  • Československý vlčák
  • Co se klube v Klubu
  • Můj pes
  • Nezařazené
  • Novinky
  • Novinky
  • O vlcích
  • Reportáže
  • Výsledky výstav
  • Zdraví a osvěta

Nejnovější příspěvky

  • Obnova stránek
  • Speciální výstava KCHČSV Litoměřice 11.10.2014
  • NVP Klatovy 28.6.2014
  • Výsledky Klubové výstavy ČSV Židlochovice 10.5.2014
  • Výsledky MVP Praha 3.5.2014

Nejnovější komentáře

  1. Konstatování – Test1: Záhada R1 aneb konstituční typ a ČSV
  2. Eva: Pozor, parazit !
  3. Nazzy: Pozor, parazit !
  4. Eva Š.: V jakém věku je nejvhodnější štěně ČSV odebrat ?
  5. Martina Jacikova: V jakém věku je nejvhodnější štěně ČSV odebrat ?

Copyright © 2026 Roccův e-ekoutek.

Powered by PressBook Green WordPress theme