Skip to content
  • Fotogalerie
  • Československý vlčák
Roccův e-ekoutek

Roccův e-ekoutek

archivní web o dění kolem československých vlčáků

Chovné skupiny u ČSV – jak to vlastně bylo a je ?

Posted on 25. 10. 2007 By evarocco

Je to již více než rok, co byla přednesena „zpráva o chovu a navazující text“, ale to nejpřekvapivější, co bylo avizováno, se dosud nestalo. I když – možná stávající „lehce“ Smiley chybné rozdělení psů do chovných skupin je příprava… Jak to tedy je s chovnými skupinami u ČSV v ČR ?
Do tohoto textu bude zapracován článek pana Ing. Hartla „K tvorbě chovných skupin plemene ČSV“ (který by měl dosud být na stránkách KCHČSV). V tomto textu bude barevně oddělen.


V čistokrevném chovu zvířat se za účelem udržení genofondu nebo jeho rozšíření a i za účelem zkvalitnění některých vlastností a znaků v plemeni, vytváří chovné skupiny. Jde o nižší stupeň plemenitby před chovnými liniemi. Zejména při tvorbě nového plemene je nutno již v projektu šlechtění předpokládat vytváření chovných skupin. V prvé etapě se vytvoří rodiny z chovných párů za účelem omezení příbuzenské plemenitby. V další etapě šlechtění se vyberou vhodní krycí psi jako představitelé chovných skupin. V jedné chovné skupině mohou být sourozenci nebo polobratři po stejném otci. Do dalších skupin se vybírají psi po jiných otcích.


Zde pan Hartl jednoduše vysvětlil, proč a jak vznikají chovné skupiny, a že je to předstupeň k liniím. Kdyby toto věděla hlavní poradkyně chovu Dana Maušincová při své slavné konzultaci s Dr. Dostálem, nemohla by souhlasit s rozdělením do tří skupin, které pro ČSV navrhl na základě omezených podkladů a neznalosti populace…a dokázala by nám odpovědět i na přímý dotaz, co se udělá s fenami…..odpovědi jsme se dosud nedočkali Smiley.
Za rozdělením zvířat do skupin stojí Ing. Hartl a Jindřich Jedlička. Mimo jiné toto rozdělení do skupin přispělo k uznání plemene u FCI, ale to jen tak na okraj – se 3-mi skupinami by to nešlo ani v roce 1999.
Bylo vytvořeno sedm chovných skupin psů a pět rodin fen. Přihlíželo se ke genealogickému původu a i k charakteristickým exteriérovým znakům, kterými se i blízce příbuzná zvířata odlišovala. Feny byly rozděleny genealogicky do rodin Toly z PS, Brixy z PS, Ary z PS, Odry z PS a Esy z PS .
U psů, kteří dokáží populaci ovlivnit daleko více, bylo rozdělení složitější. Vycházelo se z přímé znalosti populace ČSV (to citelně chybí Dr.Dostálovi) a samozřejmě původu psů. Byl tak položen základ sedmi chovným skupinám psů, což však samozřejmě není žádné dogma. Časem může některá skupina zaniknout (bohužel) nebo se skupina může rozdělit do více, či splnit cíl chovných skupin – vytvořit linii. Toto však není otázka roku či dvou, ale soustavné práce chovatelů a hlavně věci znalých poradců chovu. To druhé však u KCHČSV nyní citelně postrádám….

Do chovných skupin se vybírají feny pokud nejsou nejméně do 2. generace příbuzné se psy ve skupině. Je žádoucí, aby feny ve skupině byly sourozenci nebo blízké příbuzné. Tím se zajišťuje rozšíření genofondu a současně se vytváří základ pokračování chovných skupin z příbuzných potomků. V těchto chovných skupinách se výběr pro chov zaměřuje nejen na stupeň příbuznosti, ale i na další požadavky standardu plemene. Vybraní psi z potomků ve skupině zůstávají jako představitelé skupiny a feny se podle požadavků šlechtění zařazují do chovu v jiné skupině. Na kvalitu fen ve skupině jsou kladeny stejné požadavky jako na kvalitu psů.
Pro šlechtění je důležité mít k dispozici co nejvíce chovných skupin, protože to umožňuje větší možnost kombinací a vyhýbání se úzké příbuzenské plemenitbě. Pokud odchovy chovných skupin splňují šlechtitelské cíle a prokazují u svých odchovů genetickou dominanci, mohou se stát zakladateli chovných linií. Taková zvířata v jedné linii musí mít maximálně shodné vlastnosti a genetické předpoklady tyto vlastnosti předat potomstvu. Tak je tomu i u ČSV, kde
stupeň šlechtění je ve stádiu chovných skupin
, i když řada zvířat splňuje podmínky pro zařazení do chovných linií. K jejich vytvoření je však nutno mít takové počty, které umožňují vytvořit nejméně 4 chovné linie, jak ze psů, tak z fen. V těchto chovných liniích pokračuje šlechtění na upevňování určité vlastnosti nebo znaku podle vyhodnocení kvality populace. Např.může být chovná linie zaměřena na zkvalitnění výrazu hlavy a délky ucha. V další linii může jít o upevnění zbarvení. V zásadě se předpokládá v jedné linii na upevnění nebo zkvalitnění jednoho, maximálně dvou vlastností nebo znaků.

K tomuto není v podstatě co dodat. Pan Hartl tento článek psal začátkem roku 2004. Chovnou skupinou, která splňuje podmínky pro linii je myšlena především skupina VI., která je však nynější hlavní poradkyni trnem v oku a vyhlásila veřejně jakýsi boj za „omezení krve Amura z Ďáblova kaňonu“ . Že z této skupiny pochází velká řada kvalitních psů a fen jí nezajímá a místo rozvoje a hledání vhodného uplatnění zástupců z této skupiny se hledají cestičky, jak je co nejvíce eliminovat, zejména psy.

articles:  Amur600.jpgAmur z Ďáblova kaňonu

Naštěstí, někteří chovatelé si ještě dokáží jít za svým, a tak zánik této skupiny zdaleka nehrozí. Samozřejmostí by mělo být udržení příbuzenské plemenitby na „rozumné“ míře, ale to je jiné téma a spíše aktuální pro jiné státy než ČR.

Protože chov psů je soukromou zájmovou činností, záleží i na chovatelích, aby svým přístupem ke šlechtění ČSV měli vždy na mysli stav celého plemene a nejen momentální stav svého chovu.

Nemyslím si, že by chovatelé ČSV v ČR přistupovali k chovu způsobem, který by neskýtal možnost dalšího rozvoje. Tak tomu bylo vždy. Poradkyně chovu by však měla brát v úvahu názor chovatele na výběr krycího psa, a pokud nejsou opravdu vážné důvody, proč chovatelem vybraného psa nedoporučit, nedělat naschvály. To, že poradkyně chovu preferuje slovenská zvířata s minimálně 40% krve Repa neznamená, že je preferuje chovatel.
Nepochopím, proč je problém zejména na letním táboře nakrýt hárající fenu vhodným psem ze zahraničí. Proč nesmyslně ochuzovat genofond v ČR o velmi vhodné rozšíření a namísto radosti nad příhodným krytím dělat z chovatele kriminálníka ? Nebo je za vším opravdu závist ? Už se těším jací kriminálníci budou po letošních táborech pranýřováni za pokus jít proti byrokracii rozumem. Ono není jaksi možno dopředu vědět, kdo bude na táborech (ne každý čte cizí poštu a sbírá drby, kde se dá) a jestli fena bude zrovna ke krytí, takže lze velice těžko žádat“legálně“ Smiley o krycí list.

Ale rozum, odbornost a jakýsi nadhled v KCHČSV postrádám už poměrně dlouho, snad se ještě někdy vrátí…….

Takzvané krevní linie, v kynologické terminologii často používané označení potomků pouze po otcovské linii, nemá se šlechtěním nic společného. Nebere totiž v úvahu stejný podíl matky jako otce na kvalitu potomků. Termín “ linie“ je používán i v knížce “ Československý vlčák.“ Nejedná se však ve všech případech o linie v pravém slova smyslu, ale o chovné skupiny.

Chovné skupiny ČSV byly vytvořeny i s ohledem na matky. Je to samozřejmé, protože je tu opět problém jménem Rep z PS (jeho nadměrné použití v chovu). Čtyři chovné skupiny ze sedmi vychází od Repa, ale jsou rozčleněny i podle matek. Skupina I jde přes Repa z PS a Gara z Rosíkova. Skupina II vychází taktéž od Repa, ale je zde již brán do úvahy vliv matek, které byly kryty Brestem z PS. Skupina III se váže tím samým způsobem na Lorda z PS.Skupina IV je taktéž „repovská“ a jde přes Gara z Rosíkova, ovšem zde je brán do úvahy vliv psů „z Doušova dvora“ . Tato zvířata i přes velkou příbuznost ke skupině I vykazovala charakteristické exteriérové znaky, kterými se odlišovala.

Bary z Doušova dvoraBarry z Doušova dvora

Skupina V je těsně spjata se skupinou VI. V se váže na psy „z Doušova dvora“ a Atose Heol. Skupina VI jde přes „z Doušova dvora“ na zvířata s podílem krve Kazana z PS. A skupina VII je vytvořena ze zvířat po Kazanovi z PS – tedy nepřímo přes feny, protože samčí linie po Kazanovi nebyla zachována.

articles:  A_Recna600.jpg
Arion Řečná – potomek Kazana z PS


Chovní psi – představitelé chovných skupin v chovu ČSV jsou uváděni pravidelně v ročenkách chovu ČSV a na internetových stránkách KCHČSV. Chovné feny zařazují k těmto psům poradci chovu, podle výsledků bonitací a genofondu v populaci.

Jsou sice pravidelně uváděni, ale špatně zařazeni do chovných skupin Smiley. Pro běžného chovatele je to nepodstatná informace, ovšem poradci chovu by měli umět s chovnými skupinami pracovat a cílevědomě se snažit vytvořit linie. Jenže mě současná CHK pořád nedokáže přesvědčit, že ví, co dělá. Dokáží plamenně hovořit o řízeném chovu, ale řídit ho neumí, takže budiž pochválena demokracie.
Nedokáži posoudit, kde nebo spíše v kom je ten problém, kdo neumí správně zařadit psy do stávajících skupin – zda hlavní poradkyně chovu nebo snad tiskařský šotek v seznamu plemeníků na webu (v ročence 2003/04 byli psi ještě rozřazeni dobře, asi (určitě Smiley) díky „staré“ CHK). Nebo jde o záměr, aby pak procentíčka podílu skupin na vrzích vycházela rovnoměrně ? Nevím, spekulovat se dá o všem. Počkat budeme muset na zprávu o chovu a rozdělení psů do další ročenky (jestli vůbec kdy vyjde).
Jelikož nebylo nikde prezentováno nové rozdělení do avizovaných tří skupin ( dle mne pro to není důvod), beru to tak, že se stále „jede“ po starém. Proč však byl JEDINÝ chovný pes, který patří jasně do skupiny IV nesmyslně přeřazen do skupiny VI SmileySmiley????? Proč psi patřící do jiných skupin nyní tvoří de facto uměle vytvořenou skupinu IV Smiley? Postrádám kontinuitu a racionální zdůvodnění. A to vlastně ani neočekávám…. Když hlavní poradkyně chovu na přímé dotazy z očí do očí na veřejnosti neodpoví, nebudí ve mně dojem kompetentního člověka a nemá cenu se na něco ptát. A po mailu, jak sama doporučila na jarní bonitaci v Roudnici, to nemá cenu ani zkoušet.

articles:  sten_prpod.jpgVrh A z Pražského podhradí (chovatel: Anna Šimáčková) – aneb jak obdivuhodně pokročila práce v chovu ČSV

PS. Nepochybuji o tom, že se tento článek stane opět „trnem v oku“, ale snad se alespoň CHK trochu zamyslí a začnou sledovat něco jiného než celkem nic neříkající a zavádějící Wrightův koeficient Smiley.

Komentáře

Rocco , 25. říjen 2007 01:51
Komentáře od původního článku.
Rocco , 25. říjen 2007 01:51
Hmm.. (Jeník, 05. 07. 2007 19:53)

zase zajímavý článek, který člověku, který populaci čsv výborně nezná, hodně zajímavého řekne….Takže díky Evo! Jen tak dál!:-)

Rocco , 25. říjen 2007 01:52
Jasně… (Rocco, 05. 07. 2007 20:34)

já když něco nevím, tak se zeptám – ale lidí, kteří ví, co dělají. V tomto případě proběhla konzultace hlavně s Jindřichem Jedličkou (nepochybuji, že by něco upřesnil a doplnil, ale do Brna kvůli tomu nepojedu :0) ) . Mírnou korekci obstarala Monika Soukupová. Pana Hartla jsem nechtěla zbytečně otravovat a o nikom dalším jsem ani neuvažovala :0)))).

Rocco , 25. říjen 2007 01:52
Výtečně (ťuhýk, 16. 07. 2007 15:15)

Ano,jen tak dál.Pochopitelně stará chovatelská komise vše dělala nejlépe a ta nová to dělá nejhůře.A Jeník se tady mnohému o čévéčkách naučí ale vždyť už teď toho víš tolik,že stačíš poučovat všechny kolem.

Rocco , 25. říjen 2007 01:53
Jo, ťuhýk (Rocco, 16. 07. 2007 19:56)

je pěkný ptáček, ale taky srábek :0))). Jinak s ním souhlasím :0)))))))))))))))

Rocco , 25. říjen 2007 01:54
Ťuhýku, ťuhýku (Romano, 17. 07. 2007 09:19)

no, srábek asi budeš, když se ani nepředstavíš:-))Pokud mne paměť nemate, Jeník nikoho nepoučoval. Jediné, co kritizoval je systém selekce na DKK a za tím si troufám říci stojí stojí většina lidí, včetně veterinárních lékařů. Já si konkrétně za tím taky stojím. Mně se konkrétně článek také líbil, by psán srozumitelně, jasně, konkrétně, prostěš věcně. Na rozdíl od Evy tedy budu souhlasit s tím, že předchozí komise to dělala dobře než ta současná a to ostatní je jen blábol a výkřik do tmy chudáka, co se ani nehodlá představit…Nebo, že by se jednalo o pana H.?.o))))))

No já si myslím, že srábek nebudete, ale pořádnej srab. A asi něco na tom bude, co jsem napsal, když Vám ležím v žaludku:o) No, abych ukázal, že se komunikaci nebráním, dávám Vám tady svůj email a můžete mi napsat, v čem konkrétně jsem tady říkal, že vím vše…A nebo to radši probereme u piva?:-) vanditcs@seznam.cz
Rocco , 25. říjen 2007 01:55
Ťuhýk (Ťuhýk, 18. 07. 2007 08:49)

Jasná věc,každý kdo se vyjádří kriticky je H.,no když si to myslíte.
Jinak srab jsem stejnej jako vy dva Romano a Jeníku.I vy tady vystupujete anonymně a pěkná je představa Jeníka,že s anonymity vystupuje zveřejněním jakéhosi anonymního emailu na seznamu.Jeníku neležíš mi vůbec v žaludku,jen jsem se zmínil o tom,že poučuješ majitele vlčáků,nejen tady ale i přímou komunikací s nimi.Ale mtroufáš si jen na ty,kteří mají prvního psa a nemají žádné zkušenosti,protože některé tvé perly by ti neschroupnul ani průměrně zkušený kynolog.
A ještě doušku-Rocco,proč zmizel odkaz na Asociaci chovatelů vlčáků?

Rocco , 25. říjen 2007 01:55
Ťuhýku, ťuhýku (Romano, 18. 07. 2007 09:24)

No, já jsem se představil na wolfodgu, pamatuješ? Ale pokud umíš číst, najdeš, že Ti kromě emailu poslal i pozvánku na pivo, ale toho se asi bojíš? Copak toto není vystoupení z anonymity podle Tebe?A když už chceš tedy diskutovat a bojíš se setkání, tak napiš, které perly se Ti nelíbí a můžeš i s náma na toto diskutovat a řekni konkrétně, co se Ti nelíbí! Zatím jsou Tvoje příspěvky pouze kecama, které nic neřeší:o) A když tady píšeš hezké věci k tomu, že chovatelská komise dělala všechno špatně a ta současná vše dobře, napiš, co se Ti nelíbí a proč!A k panu H. Ona je totiž toto jeho specialita:o)Proto ta douška!:o)Navíc Jeník se představoval i na wolfdogu a já taky:o) Takže: Jmenuji se Roman Pylner. Jeník se určitě opět představí sám:o) Navíc já se za průměrně zkušeného kynologa rozhodně nepovažuju, považuji se za zkušeného kynologa, sám se psy cvičím a mám zkoušky, tam jsem zvědav, jaké věci připadají Tobě jako perly. Sem s nimi!:o)

Rocco , 25. říjen 2007 01:55
Ťuhýku (Jeník, 18. 07. 2007 19:00)

Jenže rozdíl je, že mne lidi znají, a i Tobě jsem dal možnost. Napiš a můžeme jít na pivo, víno, já nevím, co…A jak již řekl Roman, pokud Ti jde o rady, které jsem někomu dal, které Ti připadají jako perly, buď konkrétní, jinak je to jen pomluva a snaha o urážku druhé strany barikády, ke které já se hlásím…. Nic jiného…Já se jmenuju Jan Markup a nejsem rozhodně žádný anonym. Mail mám dlouho a je to soukromý mail, tedy ne anonymní…

Rocco , 25. říjen 2007 01:56
Tak Ťuhýk, se odhalil sám :0))) (Rocco, 18. 07. 2007 22:41)

Dle slohu komentáře je mi naprosto jasné, že onen ptáček je asi opravdu :0)))) pan H. alias pan Schubert alias Krása alias Ťuhýk a jistě několikero dalších přezdívek :0))))). Ač jsem o tom u prvního kometáře ptáčka ani neuvažovala.
Upřímně mne těší, že je Ťuhýk pilným sledovatelem těchto stránek a pokládá mi zajímavé dotazy. Takže Pavlíku, odpověď je prostá – odkaz zmizel, protože byl nefunkční a jedině tebe by to mohlo zajímat :0)))) a hledat za tím „něco“. Romano a Jeník anonymně nikdy nevystupovali – stejně jako naprostá většina lidí. Ptáky a blby já moc neřeším :0) anonymita internetu jim dává křídla.

Rocco , 25. říjen 2007 01:56
Romano (To je ale ptáček:-), 19. 07. 2007 10:20)

pan H..:-)Takže můžeme rozšířit jeho alias na :o) Pan Krása, pan Schubert, Wolfek, Ťuhýk:o) Zapomněl jsem na něco?:o)))))))

Rocco , 25. říjen 2007 01:57
(Pavel Hanuška, 19. 07. 2007 17:50)[mail]pavel@wolfdog.cz [/mail]
Po delší době jsem zabrousil na tyto stránky, protože jsem byl upozorněn, že se zde propírá moje maličkost. Když se nemá něco na koho svést, tak se napíše, že jsem to napsal já. Vážení, zajděte k odbornému lékaři. Váš stihomam je již ve vysokém stádiu a potřebuje léčbu.
Tyhle stránky mne nezajímají a proto jsem nikdy neměl zájem a ani nemám na ně jakkoliv přispívat.
Jinak pro Ťuhýka mám zprávu, stačí se podívat na www.nic.cz a zjistíš, že doména www.achv.cz je volná. Asociace chovatelů vlčáků zřejmě s velkým humbukem vznikla a po nulové činnosti zase tiše zanikla.
Rocco , 25. říjen 2007 01:57
Pavle, (Jeník, 19. 07. 2007 21:10)

no, já bych jen chtěl upřesnit zejména pro pana Ťuhýka, že už není volná doména achv.cz…:-)

Rocco , 25. říjen 2007 01:58
re: pavlik (Rocco, 19. 07. 2007 21:15)

Ne Pavlíku, k lékaři posílám tebe už několik let :0))) a tvé hrátky s emaily a nicky jsou opravdu světoznámé. Takže papa Ťuhýku Pavlíku.
PS. Nic mne dnes tak nerozesmálo jako Ťuhýk Pavel H.

Rocco , 25. říjen 2007 01:58
statistika nuda je (Rocco, 19. 07. 2007 23:42)

má však cenné údaje :0) PH tyto stránky vůbec nesleduje :0)))))))))))))))), ale dle statistik byl dnes on nejčastějším návštěvníkem – GRATULUJI. Dalším vítaným návštěvníkem je osazenstvo v Jevišovicích – poradci poradců :0)))) asi pilně pracují – to jsem zvědavá, co vymyslí :0)))))).
PS.Popírat nepopiratelné je mistrovství demagogie.

Rocco , 25. říjen 2007 01:58
Hmm (Romano, 20. 07. 2007 07:53)

Doufám, že osazenstvo v Jevišovicích vymyslí další moudra typu, že F1 měla 75% vlčí krve(!!)…..Ha,ha,ha!:o)))))Už se těším na další pohádky!:o)

Rocco , 25. říjen 2007 01:59
Opravdu po dlouhé době… (Malach, 20. 07. 2007 09:27)

Zabrousil jsem sem po docela dlouhé době (Evo, klidně to v logu ověř), ale výborně jsem se pobavil. To co tady děláš se mi moc líbí a ještě víc se mi líbí, že to štve šmíráckou patičku Pavla Ťuhýka Hanušky. Jen tak dál a větší kapky!

Rocco , 25. říjen 2007 01:59
Partičku, ne patičku (Malach, 20. 07. 2007 09:28)

Jsem já to ale popleta.

Rocco , 25. říjen 2007 02:00
poučení (Monika, 20. 07. 2007 11:48)

….nejen kapky, ale předevší poučení se všem dostává na těchto stránkách. A za to by měli všichni a svorně, šmíráci i nešmíráci ve vedení klubu, Evě poděkovat.

Rocco , 25. říjen 2007 02:00
Tak, tak Moniko.. (Romano, 20. 07. 2007 15:03)

Vždyť vlastně jediněj, kdo to udělal byl Jeník…:-((( Takže i já Evě děkuji, rozšířil jsem si své obzory:o) Děkuji!!

Rocco , 25. říjen 2007 02:00
Ježíš (Romano, 20. 07. 2007 15:12)

Moni,já jsem tam zapomněl na to ve vedení…To Já nejsem a Jeník taky ne!:o)))Takže pokud je to míněno všichni i kromě vedení, tak se k poděkování připojuji také:o)Tak.

Rocco , 25. říjen 2007 02:01
Hahahihihoho (Rocco, 20. 07. 2007 16:45)

Tak díky opravdu nečekám. Ale jsem ráda, že si tu každý občas něco najde :0) – kdosi si zvedne adrenalin a telefonuje na všechny strany, co jsem si to zase „dovolila“, někdo se poučí a někdo se baví – já nejvíc :0)))

Rocco , 25. říjen 2007 02:01
Copak, copak? (Jenik, 22. 07. 2007 15:32)

Pan Ťuhýk se nám nějak vytratil? Ťuhýku, kdepak jste?!Dva příspěvky a to je všechno? Já čekám na Vaše připomínky, nebo jste silný jen po netu a na stránkách rocca?Copak jste vážně takový chudák, že nejste schopný ani najít trošinku odvahy a urpímnosti, abyste mi to napsal nebo si se mnou sednul?Nebo to odpovídá koloritu druhé strany barikády, kde jsou všichni nejsilnější akorát u klávesnice na anonymních diskuzích?

Rocco , 25. říjen 2007 02:02
Vzkaz pro pana Ťuhýka (Romano, 24. 07. 2007 11:38)

Pane Ťuhýku, jste chudák, vidím, že opravdu platí, že kamarádi šmíráků a současné politické frakce v klubu chovatelů ČSV, jsou jen bezpáteřní lidé bez názoru…..

Rocco , 25. říjen 2007 02:02
Pro Romana (Jeník, 24. 07. 2007 22:32)

A víš,že mne to ani nepřekvapuje?

Rocco , 25. říjen 2007 02:02
Osazenstvo (Jana, 28. 07. 2007 22:03)

Vážení a milí, dovolte abych oznámila, že osazenstvo v Jevišovicích pracovalo opravdu usilovně, alespoň v druhém táborovém týdnu, průměr byl kolem 0,5l slivovice na osobu a den :-))) a na ta moudra už si opravdu nejsme schopni vzpomenout… Myslím, že by se tam mohlo líbit i vám, ono je tam fakt hezky ;-)! S přátelským pozdravem Jana alias Stín vlka

Rocco , 25. říjen 2007 02:03
V Jevišovicích (Rocco, 29. 07. 2007 16:55)

je hezky – akorát to tam od jisté doby v areálu KCHČSV poněkud zapáchá (a Agro Jevišovice za to nemůže…):0(.Ale po 0,5 litru slivovice na hlavu by se možná vzduch pročistil.
A bohužel, už jsem měla tu smůlu vidět, co za moudra se tam vymyslelo a opravdu jsem nevěděla, jestli se mám smát nebo plakat….POKUD TO BYLO PO TÉ SLIVOVICI, TAK UŽ SE NEDIVÍM :0)))))), ale obávám se, že to bylo myšleno vážně…..

Ono někdy pár písmen udělá hodně aneb ať žijí JETŘICHOVICE !!!!!!

Rocco , 25. říjen 2007 02:03
Ťuhýk (Ťuhýk, 30. 07. 2007 12:10)

Na rozdíl od některých z vás nesedím denně u počítače.Proto odpovídám se zpožděním. Nebudu tady zveřejňovat svou identitu,protože když se podívám,kamkoliv na stránky československých vlčáků,kde se diskutuje,tak lidi kteří mají jiný názor než Rocco nebo Monika jsou dost nevybíravě napadáni.Už se to ukázalo i tady,kdy jsem označen za kamaráda šmíráků.
I zdalší diskuze je vidět,že tady jde jenom o napadání a dělání zlé krve.V Jevišovicích jsem byl a nevím,co Rocco myslí tím,že to tam zapáchá.Mně se tam líbilo,příjemní lidé,výcvik se psy,večerní posezení.Jediné,co tady hodně smrdí, je tenhle web,kde se jen hází špína.

Rocco , 25. říjen 2007 02:04
Ťuhýku Pavlíku (Rocco, 30. 07. 2007 18:04)

Opravdu se nemusíš snažit. Jak ti bylo v Příbrami řečeno – ty by jsi zapřel i svou sestru…..Jak dnes asi jen ty „věříš“, že jsi (několik let) nečetl cizí poštu, tak jen ty jsi přesvědčen, že Ťuhýk a Pavlík není tatáž osoba :0)))), ale pokračuj, hodně lidí se baví, i když nesedí denně u compu.
PS. Příště si dej pozor, z jaký sítě se přihlašuješ….:0)všichni nejsou tak naivní, jak si myslíš.

Rocco , 25. říjen 2007 02:05
Rocco (Romano, 07. 08. 2007 11:36)

evidentně to tady leží hodně lidem v žaludku:o) Pokračuj v dobré práci. OPROTI ŤUHÝKOVI AKA PAVLOVI HANUŠKOVI, TADY SE NETLACHÁ ZBYTEČNĚ, PŘÍSPĚVKY MAJÍ HLAVU A PATU, ČLOVĚK SE TADY NĚCO DOZVÍ. Ty tady píšeš věci, které by měl člověk, který je v chovatelské komisi znát a vědět. Bez urážky k Tobě, není to nic nového, jsou to věci prověřené, které se navíc učí na vysoké škole!!Pokud nemá paní Matušincová vysokoškolský nebo doktorský diplom v oboru genetiky a šlechtění, který je pro ní samotnou alfou a omegou všeho:o), nechápu, proč tam nepustí někoho, kdo tomu opravdu rozumí! Odborníků bylo opravdu dostatek, bohužel BYLO. Co to je sakra za předsedu chovatelské komise, který na přímou otázku neumí přímo odpovědět a potřebuje k tomu email, aby stačil nějaké moudro opsat z knihy! Jak je známo, sestavování chovného plánu nebo páru je náročná činnost, ovlivňuje přece celou populaci – je třeba mít představivost, znalosti, zkušenosti a toto si myslím, že současné CHK dost citelně chybí….A pro Pavlíka Ťuhýka mám tady vysvětlení rozdílu mezi házením špíny a přímou kritikou. Házení špíny je pouhé omezení komentářů za účelem poškození člověka bez nějakého vysvětlení, či návrhů a zlepšení. Kdežto přímá kritika se zaměřuje na PŘÍMÉ označení negativ a následný rozbor, jak se to dá udělst lépe a proč. Článek výše to jen potvrzuje….

Co se klube v Klubu

Navigace pro příspěvek

Previous Post: MVP Litoměřice 19.5.2007
Next Post: O posuzování

More Related Articles

Dotazy na hlavní poradkyni chovu ČSV v ČR – otevřený dopis Co se klube v Klubu
Mokro-suchá bonitace v Roudnici Co se klube v Klubu
KCHČSV opět „perlí“ Co se klube v Klubu
Kanýčo a CHK KCHČSV Co se klube v Klubu
„Zápis ze společné schůze KCHČSV SR a KCHČSV v ČR“ aneb rektální alpinismus směr východ Co se klube v Klubu
Klubšmejd Co se klube v Klubu

Archivy

  • Duben 2026
  • Říjen 2014
  • Červen 2014
  • Květen 2014
  • Duben 2014
  • Červenec 2013
  • Červen 2013
  • Květen 2013
  • Duben 2013
  • Leden 2013
  • Listopad 2012
  • Září 2012
  • Červenec 2012
  • Červen 2012
  • Květen 2012
  • Březen 2012
  • Listopad 2011
  • Červenec 2011
  • Květen 2011
  • Únor 2011
  • Září 2010
  • Srpen 2010
  • Červenec 2010
  • Květen 2010
  • Duben 2010
  • Březen 2010
  • Únor 2010
  • Leden 2010
  • Listopad 2009
  • Říjen 2009
  • Srpen 2009
  • Červenec 2009
  • Červen 2009
  • Květen 2009
  • Duben 2009
  • Únor 2009
  • Leden 2009
  • Listopad 2008
  • Září 2008
  • Červenec 2008
  • Červen 2008
  • Květen 2008
  • Duben 2008
  • Únor 2008
  • Leden 2008
  • Prosinec 2007
  • Listopad 2007
  • Říjen 2007
  • Červenec 2007
  • Červenec 2006
  • Červenec 2001
  • Duben 2001

Rubriky

  • Československý vlčák
  • Co se klube v Klubu
  • Můj pes
  • Nezařazené
  • Novinky
  • Novinky
  • O vlcích
  • Reportáže
  • Výsledky výstav
  • Zdraví a osvěta

Nejnovější příspěvky

  • Obnova stránek
  • Speciální výstava KCHČSV Litoměřice 11.10.2014
  • NVP Klatovy 28.6.2014
  • Výsledky Klubové výstavy ČSV Židlochovice 10.5.2014
  • Výsledky MVP Praha 3.5.2014

Nejnovější komentáře

  1. Konstatování – Test1: Záhada R1 aneb konstituční typ a ČSV
  2. Eva: Pozor, parazit !
  3. Nazzy: Pozor, parazit !
  4. Eva Š.: V jakém věku je nejvhodnější štěně ČSV odebrat ?
  5. Martina Jacikova: V jakém věku je nejvhodnější štěně ČSV odebrat ?

Copyright © 2026 Roccův e-ekoutek.

Powered by PressBook Green WordPress theme